{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.918 visninger | Oprettet:

Makita boremaskine fra Harald Nyborg {{forumTopicSubject}}

Hey
For 3 uger siden købte jeg en af de Makita slagboremaskiner de har på bud i HN.
Jeg er bare så skuffet over den. Den takker nogle gange over i tandhjulene, så den skurer, og den æder batterierne hele tiden.
Det med tandhjulene skal den reppes for ¨på garantien. Men kan jeg forlange mine penge tilbage, fordi jeg er så skuffet tilmed!?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Makita boremaskine fra Harald Nyborg
  • #1   6. jan 2012 hehe nej du kan da ikke få pengene tilbage bare fordi du er skufftet... og hvis du skal have pengene tilbage skal den have været til reperation 3 gane

• #2   6. jan 2012 jamen,ud med den igen,makita er normalt et rigtig godt mærke,de laver nogen elektriske slagnøgler,de er gode.

• #3   6. jan 2012 Har satanedme aldrig haft problemer med noget af mit Makita værktøj! Og har en del!

• #4   6. jan 2012 Harald skrald

• #5   6. jan 2012 Ja men den model er for billig.
    Jeg er STOR Makita fan.
    Ikke engang Makita Danmark vil kendes ved den. Jeg har mailet meget frem og tilbage med dem. De siger at de batterier der følger med den maskine, vil de KUN anbefale på deres lygte og støvsuger, smiley
    Så må jeg jo bare bruge den, så den går i stykker igen.
    Den kan ikke holde til at blive brugt.
    Så får jeg også pengene tilbage efter 3 gange.

• #6   6. jan 2012 BO
    DEN ER JO DEFEKT OGSÅ!!!!

• #7   6. jan 2012 der er "det gode" og "det dårlige (de billige)" modeller inden for samme mærke.
    det samme gør Dewalt!
    fx. bosch der er både blå som er proff og grøn som er amatør, der er det bare meget nemmere at se

• #8   6. jan 2012 Onkel T:
    Hvis den kommer til rep mere end 1 gang for samme fejl så har du lov til enten at få den ombyttet eller ophæve købet ifølge købelove..

Det med 3 gange er bullshit.. Det passer MEN du behøver ikke vente.. det er MERE END EN GANG ved samme fejl smiley

Købeloven §78
    styk 1 = fejlen skal fikses..
    styk 2 = du må kræve at få den ombyttet
    styk 3 = du kan kræve at få den billigere hvis du gerne vil beholde varen.. (har jeg ikk prøvet)
    styk 4 = du kan ophæve købet hvis stort set alt som var i pakken følger med smiley

Det er dine rettigheder.. Go get them tiger smiley

• #9   6. jan 2012 Kan du evt. linke til den?

• #11   6. jan 2012 her prøv dette http://taenk.dk/kend-din-kobelov
    vh

• #12   6. jan 2012 Det er også en sølle model.. Har mødt en tømrermester der var ret utilfreds med de der små 1,3Ah batterier. De holder ikke længe, og knækker til sidst.. Men de er lette.

• #13   6. jan 2012 Jeg kan ikke forstå du siger at Makita Danmark ikke vil kendes ved det. Den er da sågar på deres egen hjemmeside...

Men som de andre skriver, nu er det jo også en af de små, og de mangler altså lidt power og styrke....

• #14   6. jan 2012 jeg kan sige så meget at der er ikke meget "go" på små batterier (1.3 Ah) men det er vist dit mindste problem. hehe. du skal købe 2.6 eller 3.0 Ah . jeg kører godt nok proff bosch med samme slags batteri bare større også med 3.0 Ah og lærlingen som jeg går med har en bosch med 1.3Ah samme størrelse som dit batteri der, han skal skifte batteri 2-3 gange før min er ved at være død.. og jeg griner ad ham hver gang hehe smiley

• #16   6. jan 2012 Jeg har brugt min hårdhændet med slag mange gange og den har ikke brokket sig endnu

• #17   6. jan 2012 jonas a - kunne forestille mig at lige præcis DET varenummer ikke bare bliver ombyttet, men skal sendes til rep.

Deres 6842 ligger på rep-kode 2, hvilket vil sige ombytning og nedskrives, mens jeg kunne forestille mig at makita'en ligger i rep-kode 3, hvilket betyder at den skal sendes til rep.

Så forvent du dig gerne 14 dages ventetid mens de har den til rep.

• #18   6. jan 2012 Jonas han har vist et forklaringsproblem hvis han siger den springer sikringerne smiley

Og hvad har du brugt den skruemaskine til ? Slag funktionen er helt af H til, men til hobby brug burde den ikke bukke under...

• #19   6. jan 2012 Anders C
    Slagfunktionen er ikke den samme som en rigtig slagmaskine, men til alm. brug er den faktisk udemærket, sålænge det ikke er boligbetong og lign.

• #21   6. jan 2012 jonas - har været udsat for en som havde købt noget 2 dage før (en kompressor) og den skulle sendes til rep.

Der er stor forskel på hvor god man er til at snakke, men reglen står i computeren og står der 3, så skal den for det meste sendes til rep.

Og da hans maskine er brugt i 3 uger, sikkert til håndværksmæssige opgaver måske??, så skal den sendes til rep - så får han nok af vide, at han kan få en ny eller pengene tilbage når der er gået de ca 14 dage, og så er alle glade...

• #22   6. jan 2012 men tilbage til hans problem - sig at den takker over, samt at du har købt en så dyr maskine NETOP fordi at du ved at makita er et godt produkt og det burde kunne holde til noget, så har de nemlig svært ved at komme med modsvar.

Det fra før med deres 6842 "slagborehammer" til ingen penge - den går så nemt i stykker, så har du lavet 20 huller i din væg, så kan du smide den over skulderen eller gå ud og bytte den hvert halve år når du skal bruge en ny.
    Den er nemlig ikke beregnet til særlig meget, dem jeg har haft har virket ca 20-25 huller og så er de brændt sammen eller blevet skæve i borehovedet...

Men makita = kvalitet = utroligt at den går i stykker så hurtigt.

• #25   6. jan 2012 Det er sgu da arrogant af Makita at sige at de ikke vil kendes ved den. De har selv godkendt alt ved produktionen.. Amatørnisser smiley

• #27   6. jan 2012 Det lyder underligt, jeg har endnu aldrig haft andre problemer med makita end et par batterier som er brugt gennem en 3-4 år hver dag, er gået til. Og så at min gamle 452'er efterhånden var slidt op, men efter 4-5 års intensivt brug er det vidst ikke så mærkeligt, så fik lige ny 454BHP fornyligt, det duer:)

• #28   6. jan 2012 Harald Nyborg plejer at have en månedes fuld returret på deres vare.

• #29   6. jan 2012 jonas - det meste af det der ryger til rep, ryger over til odense (fraugde) og så tjekker de op på det dér - der er der HN's rep-afdeling ligger.

Når de så har tjekket, så får kunden et brev om hvad han/hun kan gøre, og når han/hun så kommer ud i HN igen, så kan medarbejderen se ud fra Servicenummeret, hvordan han skal forholde sig til reparationen.

Men husk endelig at nævn ALT hvad den fejler, jo mere jo bedre...

• #30   6. jan 2012 Tryghedsgaranti
    Du har altid god tid til at vurderer købet. Inden for 30 dage kan du nemlig fortryde et køb og sende eller levere varen tilbage, - også gerne i et katalogmarked, - i væsentlig samme stand og mængde. Du kan også undlade at modtage ordren ved fremsendelsen. Du betaler returportoen. Husk blot at vedlægge fakturaen eller en fotokopi, så kan du få alle pengene tilbage (minus ekspeditionsgebyret) - hvis du har handlet konto krediteres beløbet din konto - eller du kan bytte til noget andet - lige som du vil.

• #31   6. jan 2012 M A C - det må du gerne vise mig hvor står....

Generelt så er butikker ikke forpligtiget til at give fuld returret, men mange gør det for at få glade kunder.

Jeg har for nyligt tilbageleveret noget som var 1 år gammel, dog stadig i indpakning og stadig i deres sortiment, det gav de gerne pengene tilbage på smiley Man skal bare vide hvordan man gør...

• #32   6. jan 2012 mac - i væsentlig samme stand - nu har manden jo brugt den i 3 uger...

• #33   6. jan 2012 Har afleveret en rundsav ved dem jeg ikke var tilfreds med og den var blevet brugt i den tid jeg havde den.
    Deres retur politik er UTROLIG god derude.

• #34   6. jan 2012 mac - det tror da pokker - de eneste rundsave de har er de total latterlige discount rundsave der ikke kan en skid....

Her snakker vi om et "kvalitets-produkt" som burde kunne holde til lidt af hvert... Og der sætter jeg mine penge på, at den skal sendes til rep.

• #35   6. jan 2012 Jeg følger lige op på det imorgen, når jeg har været inde og snakke med dem smiley

• #36   7. jan 2012 Så er jeg lige kommet ud fra butikken. Jeg fik en ny maskine. Den anden blev sendt til reperation. Hvordan er jeg så stillet nu? Batterier, lader og kasse er brugt og 3 uger gammel. Maskinen er sprit ny!
    Vil jo stadig gerne have pengene tilbage, så jeg kan købe en anden model, som kan holde til noget mere.

• #37   7. jan 2012 Hahahaha
    Den nye gør præcis det samme. Lad mig lige forklare det. Tror det er det plastik greb, man holder ved for at spænde boret der larmer. Når man kører maskinen baglæns til kæberne er HELT åbne, og så kører fremad igen sker det. Det skuer og larmer helt vildt. Går så væk hvis man holder og trykker hårdt på aftrækkeren. Andre med makita maskiner der oplever det samme. At makita vil lægge navn til sådan noget makværk

• #38   7. jan 2012 hvis den ikke er mere end 3 uger gammel er det bare at gå ind og få den byttet.. deres returpolitik er 30 dages returret...

Kommentér på:
Makita boremaskine fra Harald Nyborg

Annonce